EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-01-07
22:42:53

Kylan biter!

Kylan har verkligen kommit hit till Gbg nu...brrr...skakar ju bara av att gå till tvättstugan...
nästan så man måste ha täckisbrallor på sig när man går till skolan i morgon tror ja...det bet riktigt i skinnet idag på vägen hem... och nu har jag fått börja gå själv på mornarna till Amelie :( Mia har flyttat :(  tur jag får träffa henne i alla fall:) och snart kommer Amelie byta utbildning så då kommer jag få gå själv hela vägen :( men det är ju inte så hemskt långt...tar en halvtimme ungefär...lagom morgonpromenad :P  förrutom när det är minusgrager!

nu står termometern på -10...konstigt att det känns kallare än -15 som det var hemhemma i måndags...skumt!
Men i morgon är prognosen satt på runt +5 grader och regn ser jag nu så några täckisbrallor blir det alltså inte...men det är nästan bättre när det är lite minusgrader för då blir det lixom torrt...blött är jobbigare än allt annat!

ÅÅH!!!  en glad nyhet!!!
min blomma har repat sig och börjat leva igen!!!!

och nu har temperaturen stigit till 19,9 grader i mitt rum också...kommer nog inte få upp den mer heller...tur att jag har filtar :P     (men en Patrik<3 skulle inte heller vara fel i kylan)

hmm...nämen om man ska ta å lägga sig och få upp värmen tills man ska försöka sova...har en oläst dyk-tidning och en oläst iFrom-tidning...

godnatt!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: