EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-20
12:28:08

Lite promenad med kort knäppning

I går när jag skulle gå och lägga mig så råkade jag av någon anledning öppna garderoben. Mitt gamla rum är nu typ gästrum och båda Matildas och min gamla säng står där och mitt gamla skrivbord är utkastat. Men allt som var i mitt skrivbord och i min hylla är lagt i lådor i garderoben och jag började plocka lite i de sakerna när jag då egentligen skulle sova.

Jag hittade en pappkartong... den var där när jag bodde hemma också men den har bara legat där och jag hade glömt vad det var som låg i den. När jag öppnar så är det fullt med hästbilder och afficher. När jag gräver djupare så hittar jag också utskrifter med stamtavlor på alla hästar som jag hade när vi lekte när vi var mindre. Mitt stuteri som jag hade hette 'Stuteri Flame' och det var nog stamtavlor på typ 30 hästar och beskrivningar på alla. Vilken fantasi att komma på alla namnen. Jag satt där och smålog för mig själv. Så hittade jag en färgutskrift på stamtavlan till min bästa häst. Shark hette han... och jag hade till och med gjort en foderstart till honom. Hamnade i en riktigt fin känsla när jag satt och kollade :D   sedan hittade jag massa skolpapper också och projektarbetet från gymnasiet och det var kul att läsa :D

Sov sedan väldigt gott hela natten :D

Idag gick jag upp vid nio och åt frukost men mamma, pappa och Frida :D  mysigt värre var det och sedan gick Frida och jag på promenad och knäppte lite kort på omgivningen :D  så härligt med snö :D

Var och hälsade på Hedda en sväng också och det var så kul att se henne igen :D

Nu kommer lite bilder från vår tripp runt kyrkstigen :D



Början av kyrksitgen... det är ganska mulet och snöar så bilderna blev lite mörka. Har inget photoshop på denna dator så jag kunde inte lösa problemet heller :P

HemHemma :D:D:D

Pappsen sopar av traktorn för han ska skotta lite och ploga vägen :D Det snöade ganksa mycket i natt :D

Lilla Kasper sitter och myser i sin bur :D sötisen :D

Gustav kikar ut och ser vad det är som låter när vi gullar men Kasper :D Kaspers bur sittter precis ovanför Gustavs utgångshål.


Nu ska jag gå och göra mig fin så jag inte skrämmer folk på Tims julfika med mitt nylle :P

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: