EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-19
20:09:30

Hemhemma :D:D:D

Nu är jag äntligen hemhemma efter några timmar med tåg. Jag gick upp klockan fem i morse och först fattade jag inte varför alarmet ringde och var tvungen att tänka en extra gång varför jag var tvungen att gå upp. Klockan sex gick vagnen mot centralen och 06.42 rullade tåget ut från stationen...

Jag satt i en tyst avdelning och sov nästan hela vägen till Stockholm. Det var bara tjugo minuters väntan i Sthlm så det var lagom att jag han från spår 17 till 3... upp och ner för trappor, typ från ena sidan av centralen tilol den andra och sedan hade jag tur och tåget stod inne så jag kunde sitta i värmen och vänta tills det startade.

Satt och kollade ut genom fönstret hela vägen till Uppsala och landskapet var så fint :D  massor med snö och det såg så mysigt ut. Väl i U-sala så fick jag vänta en halvtimme på upptåget och sedan vid 11.55 stannade det i Tierp där pappsen väntade i kylan... -15 grader var det :P

Vi åkte till konsum och hämtade mammsen som hade handlat under tiden som pappa hämtade mig. Sedan åkte vi hem och det är så härligt att vara hemma igen :D  jag har längtat!!!

Väl hemma så åt jag lite och sedan åkte Jag, Pappa och Frida till Farmor och fikade :D  Det var härligt att träffa henne igen och hon blev så glad och det var så kul :D

Åter hemma så började Frida och jag kolla på 'Spirited away' en tecknad japansk film som jag lånat av Jo. Tänkte att Frida skulle gilla den och det tror jag hon gjorde :D  jag tycker mycket om den :D

Har suttit och pratat med mamma och pappa också och jag känner att jag knappt kan sluta :P  haha jag bara babblar och babblar :D

Nu ska jag vara social med la familia...i morgon kommer syster Matilda och det ska blir kanon att träffa henne också :D   ska också hälsa på min vän Tim, men det tar vi i morgon :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: