EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-03-20
16:00:05

Göteborgsvarvet Seedinglopp

Idag efter jobbet så gick starten för Göveborgsvarvet Seedinglopp. Det är 10 km och syftet är att man kan klättra i startgrupp till Göteborgsvarvet om man springer på en bra tid. Detta lopp är 5 km gånger två, så två varv. Eftersom jag har pausat lite och inte sprungit på några år (2011 senast) så tänkte jag att det var en god idé att göra detta. Annars hamnar man i startgrupperna i slutet och det blir lite jobbigt att ta sig fram och springa om alla (haha). Bättre att springa detta seedinglopp så hamnar man i en startgrupp där alla springer ungefär lika snabbt :-)

Glad Elinor som sprang sin snabbaste mil någonsin! Tiden blev 52 minuter och 2 sekunder enligt chippet som registerar tiden. Mycket nöjd!


Mina snabba skor och nummerlappen


Som grädden på moset (eller pannkakorna omnomnom) så körde fraktfartyget EKEN förbi lagom till att vi hämtat ut nummerlapparna innan start. Hon tutade så fint till alla och jag kände att jag fick en extra dos energi. Dessutom hade de finaste orangea fiskebåtarna Torland och Tor-Ön kommit hem och där sprang man förbi när det var 1,5 km kvar ungefär så då fick jag också en dos energi till och kunde ta i lite till, var säkert därför allt gick så bra!
 
Det blev en förträffligt bra dag detta och ett kanongött avslut på helgen!

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: