EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-01-27
16:24:55

Andra veckan i skolan

Den här energin som jag brukar ha med skolan har inte riktigt infunnit sig än... känns inte så roligt alls faktiskt. Det går bra när jag är i skolan, då är det roligt och intressant på föreläsningarna men så fort jag kommer hem har jag inte lust till något alls. Inte bra.


Var på underbara Smögen i helgen och firade min kompis som tagit examen. Det var fint att komma dit en snabb sväng igen, det var på tok för längesen nu. En rolig fest men goa människor. 
Utsikt från bron.
 
Träffade min kära Lisa igår för lite vinyl-skive-shopping på Bengans och lunch. Har ju inte träffats sedan innan jag åkte på praktik så hade en del att ta igen. Blev två Imperiet-skivor för min del men det visade sig att den ena hade fel skiva i fordralet och där låg istället en Ebba Grön. Gör inte så mycket tänkte jag, det var ju ändå Ebba men när jag skulle spela den idag visade det sig vara massor av repor så det bara hoppade hela tiden. Typiskt. Jag får hitta på något annat med den LP:n helt enkelt... Lisa hittade några skivor med sin favorit Evert Taube 

Vi tog en promenad längst Gullbergs kaj och hade turen att få se Naven passera. Hon tillhör Thunbolagen. Jag hade sett på MarineTraffic tidigare på dagen att hon var påväg från Värnen så det var fint att vi tajmade. I torrdockan på Gotenius varv ligger Listervik och blir ompysslad. Vi ser också Lister i bild som ligger intill. Båda dessa damer tillhör Rederi AB Uman.
 
 
 

Hoppas få tillbaka energin snart.

peace out
 
Kommentarer:
2016-02-02 @ 21:03:17
#1: 01001111 01101110 01100101

"Den här energin som jag brukar ha med skolan har inte riktigt infunnit sig än... känns inte så roligt alls faktiskt. Det går bra när jag är i skolan, då är det roligt och intressant på föreläsningarna men så fort jag kommer hem har jag inte lust till något alls. Inte bra."

Hoppas det blir bättre! Om det håller i sig under längre tid så kan ett hjälpmedel vara att ha en full agenda och ha fullt upp under dagarna. Annars kan regelbunden motion funka för att få igång energin.

2016-03-07 @ 02:47:12
#2: Anonym

Lister och Listervik brukar ofta vara här i Norrköping! Längesen jag såg dem nu Men förklaras ju av att de är på varv,
Hälsningar Pernilla

2016-03-07 @ 02:48:47
#3: Pernilla

Lister och Listervik brukar ofta vara här i Norrköping! Längesen jag såg dem nu Men förklaras ju av att de ligger på varv!
Hälsningar Pernilla

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: