EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-31
18:33:00

EBN Batuta Crude Oil Tanker

EBN Batuta (MT) crude oil tanker vid Cityvarvet Göteborg.
250x44 meter.
Dödvikt: 112679 ton

Jag blev ju alldeles knäsvag när jag skulle hem från jobbet och ser från bussen när jag åker över bron att det ligger en enorm grann dam vid varvet. Jag har ju såklart missat detta, Marinetraffic har krånglat i massor på både dator och telefon så jag har inte haft koll och jag har inte haft mobilnät på telefonen så har varit helt handikappad :-(  men blev ju postitivt överraskad :-D  Jag har aldrig sett en så här stor båt på nära håll, av denna typ alltså. Tanker är det jag vill jobba på i framtiden så tycker det är extra kul nu!  Det fick dock bli en sväng till gymmet först och sedan begav jag mig till Lindholmen, gick längst med staketet med jordens största leende och knäppte massor med bilder. Stod och kollade länge och tittade och såg små människor springa omkring där uppe och fixa :-)   hade också velat vara där.
Jag åkte sedan över med Älvsnabben till Rosenlund och stod där en stund tills båten till Lilla Bommen kom och jag tog den.

Här kommer massor med bilder på EBN Batuta. I dockan ligger Stena Saga och blir ompysslad också. Blev också en bild på Stella Lyra och Clipper Pennant bara för att de är så fina :-D  Nu håller jag alla tummar och tår att jag inte jobbar eller är på vift när den stora tösen ska bogseras ut mot öppna havet igen, vill mer än gärna kolla på det.

 
 




 
 

Dessutom har Jag lagt min framtid på posten idag. En blankett till Chalmers om att börja på Sjökaptensprogrammet till hösten. Väldigt spännnade och ett litet steg närmare min dröm. Hoppas nu bara allt går som det ska och Jag får börja på år 2 till hösten :-)

peace out

Kommentarer:
2014-03-31 @ 22:11:37
#1: Magnus

Vilken tjockis!

2014-03-31 @ 22:53:27
#2: tess

Men älskar hur solen lyser! Vååår :D

sv; Hihi tackvare dig jag börjat med videor (a) Så tack va kul att höra! :D

2014-04-01 @ 21:23:55
#3: Pernilla Blomkvist

Fina bilder på tankern, häftigt att komma så nära!!
/Pernilla

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: