EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-12-31
08:36:00

Året 2014

Dags för en sammanfattnig för 2014

Eftersom att jag tycker tiden går alldeles för fort för jämnan så är det ju också så att detta år bra rusat förbi. Skulle jag sammanfatta detta år med ett ord så är det i så fall Lärorikt. Jag har lärt mig så ortroligt mycket och fått vara med om så många roliga saker! 

Båt-året 2014 har varit alldeles fantastiskt! På en solklar 1:a-plats kommer turerna jag fick vara med på med Svitzer Gaia. Tack Kapten Daniel för det!  Att få vara med på bogserbåten och träffa dessa fantastiska människor ombord och se hur allt fungerar gjorde att jag fick mersmak för just bogserbåtar, vilket i sin tur bidragit till att det är just bogserbåt jag vill arbeta på "när jag blir stor". 
 
Warnow Vaquita får assistans in till Skandiahamnen. På plats ligger redan ACL:s Atlantic Compass och lastas/lossas



Genmar Kara assisteras ut från Torshamnen
 


Kapten Daniel vid spakarna


Sparto får assistans in till Torshamnen. 


Jag fick också en kanonbra sommar med granna damen M/S Soten. Fina sommardagar och sommarkvällar blev det. Väldigt lärorikt! Kapten Göran bidrog med mycket kunskap! Det blev en sommar full av jobb både på Soten och på dykcentret så några lediga dagar var det inte tal om. Allt var inte tip-top men problem löstes och gäster trivdes och det är ju det som är det viktigaste. Jag suger i mig kunskap om allt hela tiden, det handlar inte bara om fakta kring saker och ting utan också hur människor fungerar och hur olika situationer ska hanteras, sådant är också viktigt att lära sig, alla människor fungerar olika vilket kan vara bra att veta och lära sig se så man kan lösa eventuella problem innan de ens hinner bli ett. Tiden med Soten bjöd mig också på ny bekantskap med en fantastisk människa, en person som jag har varma känslor för som jag också vill tillbringa 2015 och gärna lång tid framöver med.


På väg hem från Lysekil. En av alla fantastiska solnedgångar som sommaren bjöd på.

Jag har ju spanat på massor med fartyg detta år! Hur kul som helst! Allt finns samlat i kategorin Fartyg (hittas också i menyn). Tror att allt ska finnas med där så det är bara att navigera runt om man är nyfiken :-)

Övrigt om båt-året är att Jag fick ut min Fartygsbefäl klass 7 examen, ett fint papper att ha in min sjöfarts-mapp... tråkiga nyheter angående Götaverken, gick åt pipan med alla positiva tankar kring det.

Ser fram mot båt-året 2015! Förutom att viktiga synliga materiella ting tillhörande Götaverken kommer forslas bort, nästan så jag gråter bara av att behöva tänka på det! Usch!

Bästa Ville fick hänga med på en båtspaning också, så nu har han sett sin första Triple-E få hjälp till kaj av granna bogserbåtar



Övrigt gällande år 2014...
Även om en stor del av mitt lilla liv kretsar kring båtar och sjöfart så händer det ju annat också. Detta år kom världens goaste Ossian till världen. Min vän Amelie och hennes Carl fick denna lilla krabat den 8:e mars. 



Även Jag och Ville har haft ett fantastiskt år. Många roliga promenader och massa mys fick vi. Hade honom till låns i en hel månad när Amelie och Carl var och hälsade på släkt och vänner i Sydafrika




Bästa Håkan Hellström gjorde succé på Ullevi :-D  sååå glad!!!
 
 
 

 Då tror jag att detta år är sammanfattat på ett bra sätt. Mycket nöjd med 2014!
 
 
Nu låter vi tiden fortsätta springa iväg och förhoppningsvis lyckas vi fånga många minnesvärda ögonblick och lärdomar även 2015!
 
 
 peace out
 
 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: