EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-12-30
18:52:00

År 2013

Ja, vad ska man säga... blandade känslor om detta år. Ett av målen med året var att fokusera på det positiva och vända negativa saker till något positiva. Även om vissa av de nevativa grejerna som hänt under detta år förblir negativa och inte går att omvända så kommer jag sammanfatta höjdpunkterna under året. 

De flesta mål jag hade med året har uppnåtts:

  • Fokusera mycket på dykningen, mer erfarenhet och kunskap vill jag ha
    -Ja, några dyk på Smögen och eftersom jag återkom och arbetade på det älskade dykcetret så intogs också en del ny kunskap

  • Tillbringa så mycket tid som möjligt vid och ute på havet där jag trivs som bäst
    Ja, eftersom jag var 2 månader på världens bästa plats så anser jag att jag uppnådde detta mål

  • Sätta upp månadsmål för träningen och utvecklas och bli stark
    Ja och nej, periodvis gick det bra och sedan gick det mindre bra, men stark är jag minsann! nya tag 2014!

  • Tänka på mig själv och göra saker som jag tycker är roligt ex. kolla på fartyg
    Ja, jag gjort många roliga saker! Just kolla på fartyg har jag gjort i massor!

  • Försöka vända negativa saker till något positivt
    Ja, som sagt, gick bra för det mesta men mindre bra ibland

  • Bli något hyfsat bra på att köra båt och lära mig hur allt fungerar där i kring
    Jo, beror på hur man ser på saken, han inte med någon övning med dykbåten som vi tänkt så att köra båt på riktigt kan jag nog inte anse att jag kan men däremot har jag ju lärt mig mycket i simulatorn på skolan ;-D  (Hade ju ingen aning om att jag skulle komma in på skolan när målen sattes upp, inte ens när jag sökt antog jag att jag skulle komma in, trodde verkligen inte det!)


Tänkte ta en bild från varje månad som är det jag kommer ihåg allra mest och blir glad av!

Januari

Självklart är det resan till Mexico med Amelie som jag minns mest av Januari. Vilket äventyr!
Läs om Mexico-resan här


Februari

Jag hälsade på min storasyster i Linköping. Då hjälpte min kära syrra mig upp på hästryggen igen. Förrutom hennes Maxim fick jag rida en grann tös vid namn Fine
 

Mars


Många fartyg skådades denna månad men det bästa, så här i efterhand, var, premiären för Smögen. Mitt älskade Smögen! 

 


April

Blir detta minne, en solig vårdag vid Dalälven, hemhemma, när Jag, Mamma och Pappa grillade korv.




Maj

Jag och Amelie gjorde en halvt spontan resa till Barcelona några dagar. Bilden är när vi går inför landning, jag var överlycklig för att få se en tanker! Läs om äventyret här

 
Juni

Äntligen igen kom jag iväg på festival, Bråvalla. Camp Papaya hade vi. Kanonroliga dagar med massor av bra musik. Thåström och Rammstein var klart bäst! Verkar inte ha laddat upp några bilder här på bloggen från då så då får det bli något annat. Det får bli en kväll på utsikten med min vän Robin, sista dagen innan jag far till Smögen och jobbar. Det var en härlig kväll, folköl på en parkbänk och solnedgång över Göteborg och gott tjöt. Sjukt bra!


Juli
Inte så mycket uppdaterat från denna månad då det är dålig uppkoppling på dykcentret. Men det bästa var absolut dyket på Thetis. Jag, Kristian och Leif gjorde ett kanondyk! På bilden är Kristian och Jag de gladaste dykarna som existerade vid det tillfället!

 
Augusti

Den 27:e anländer Maersk McKinney Möller till Göteborg. Världens största conteinerfartyg. Jag var på plats halv två på morgonen (jag vet, jättetidigt men såg fel på ankomsttid). Det var det värt! Missade inte en sekund! 

Hon får två bilder bara för att hon är så fin!

 


 
 
September
 
Jag får reda på att jag är antagen till Fartygsbefäl klass 7, jag var reserv och de ringde, jag skrek rakt ut: JAAAA när hon frågade om jag ville ha en plats, stackars tjejen i luren måste trott jag var galen. Dessutom var jag ute på tåget och jobbade, resenärerna som för tillfället befann sig runt om gav mig ett grattis och klapp på axeln, det var ett tillfälle jag minns starkt!

Massa nytt att lära. Min dröm om att bli sjöman tar sin början.
 
Oktober

Jag, Lisa och Daniel var på Jerry Williams farewell show. Helt galet bra!
 


November


Jag var hemhemma en sväng och det var underbart! Men tillfället denna som får symbolisera denna månad är nnär jag får se Stena Conqueror bogseras ut ut Damen efter en tids ompyssling. Den glädjen jag hade i min kropp då är svår att beskriva. Jag var så lycklig. Tänk var ett fartyg kan göra.



 

December



En fantastisk konsert med Håkan Hellström i Scandinavium. Något jag sent kommer glömma men kompensera den 7 juni på Slottskogsvallen (hoppas dock på flyttning till Ullevi) och då säkert ännu bättre med tanke att min vän kommer vara med då. 

Jag och min kollega Anna innan det börjar, hon är ett riktigt Håkan-fan hon :D precis som hennes kusin som var med :-) 
 
 
 
 
 

Det var mitt 2013. Det bästa från varje månad alltså. Ska tillägga att jag hade min livs bästa midsommar detta år också, finns inga bilder men så var det. Min dröm om att bli sjöman påbörjades detta år och går sakta mot verklighet
. Många fina fartyg har jag skådat och jag har tagit mig genom många utmaningar och växt som människa. Likaså har jag tänkt med 2014.


Peace out





 
 
 



 
 

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: