EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-07-30
21:01:26

Tågtrubbel

Idag har det varit trubbel i tågtrafiken. Precis när mitt tåg ska avgå 10.42 så får vi meddelande om att det är ställverksfel precis utanför Göteborgs central... dvs. att ledningen inte kan se hur signaler och växlar ser ut eller ligger, alltså ingen tågtrafik till eller från centralen. Det skulle alltså bli bussersättning men det blevstrul där också och kaos med många lite bittra resenärer. Informationen var kass (inte förvånad) min lokförare och tågvärd drog i taxi till Mölndal eftersom norrgående tåg vände där. Detta ledde ju då till att jag överöstes med frågor och jag var lika ovetande om allt precis som alla andra... de som skulle veta mer om bussarna visste inte heller något. Kaos!

Det blev i alla fall så att jag fick åka med tåget 12.42 eftersom även 11.42 var inställt. Två inställda tåg och lite kasst med bussar ledde till att tåget var packat som en sardinburk. Jag skulle dessutom bara till Halmstad, efter Falkenberg kunde jag öppna vagnen och då blev det ju bara ca 15 minuter öppet eftersom jag skulle av. Suck!  Det var dock mindre folk på tåget norrut men han inte mer än halva tåget då det var många som ville handla. I och med alla problem så skulle jag spetsvända i Göteborg, dvs. inte ha paus utan vända direkt. Det gick bra och det var betydligt mycket lugnare på södergående tåg så jag kunde ta det lugnt. Även tillbaka till Götet var det lugnt så avslutningen på dagen blev kanon!

Sov hela 12 timmar förra natten (konsigt haha), känner mig fortfarande lite mör så blir nog kväller snart för denna dagen också och ladda inför en förhoppningsvis bra tågdag i morgon.

Förresten!!!! Emma Maersk lägger till i Götebogs hamn i morgonbitti tidigt, åkte från Århus nyss så är på gång hit!!!!  JIPPIII :D Ska försöka hinna med att åka dit innan jobbet och se henne, får se hur jag känner i morgon... har ju sett Eleonora så jag är nöjd över det också, de ser ju likadana ut men coolt att se även Emma tycker jag. Dock har jag min kamera hos Amelie så kan hända att jag hoppar över besöket, mobilen är ju kass! Får tänka på saken helt enkelt :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: