EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-10-29
19:26:42

Labb och blodgivning

Vaknade till solens vackra stårlar idag och blev så glad :D  hade tänkt att jag skulle träna lite på morgonen eftersom jag inte skulle vara i skolan förrän klockan tolv... det blev dock en snooze i en och en halv timme istället :D   Jag träffade Jo vid tolv-tiden och vi fixade och rättade det som skulle rättas till med vår labbrapport.

Vi sprang till kiosken och köpte varsin macka och dextrosol och flörtade med han som står i kiosken :D härlig kille det där :D  sedan gick vi och labbade. Jag och Sebastian har fortsatt och plaska med vatten idag också men den mesta tiden gick åt till att sitta med dimensionsanalys och försöka komma fram till något vettigt. Orkar inte dra allt här för att jag fattar inte allt själv än.

Efter skolan så följde Jo med mig till Shalgrenska för jag skulle lämna blod...hon hade tänkt hälsa på sin pappa också :)   Vi kom dit 40 minuter innan jag hade tid. Men Jo och jag satte oss och löste korsord :D  fick komma in lite tidigare och jag la mig på den 'bekväma' sängen/britsen. Allt gick jättebra och det var tur att jag inte kollade när hon stack för då hade jag nog svimmat. det var ju en JÄTTENÅL!!!!!  eller nästan i alla fall... och jag som hatar sprutor och nålar!  Men allt gick fint och det var kul att Jo var med... det blev så mycket roligare då :D

Jag fick stanna kvar en stund och fick lite varm choklad och en kaka... sedan fick jag en t-shirt och ett block när jag gick :D 

Att ge blod är en mycket bra grej!  Det borde alla som kan göra!

Nu ska Frida och jag snart iväg till Simor och Sevan och äta tacos och se på film :D  ska bli roligt! :D


Dagens ord :D   Jo fick välja :D och detta ord passar henne för hon är en härligt färgglad människa :D

hare gott!

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: