EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-09-30
16:10:48

GG229 Bristol

Under kafferasten igår tisdag körde fina fiskebåten Bristol  förbi. Hon har plats i Frihamnen och såg på marinetraffic precis i tid för att komma fram till vattnet lagom att se henne passera. 

GG229 Bristol så fin så!


 
 
I lördags blåstes bogseringen av torrdockan av en timme innan det hela skulle ske och ny tid har inte dykt upp. De vill inte ha en våghöjd högre än 1,5 meter under hela resan och vädret ner över Europa är lite ostabilt tydligen, har inte checkat det något närmare. Känns som att ett mirakel måste ske för att de förhållanderna ska bli av nu när hösten nalkas. 
 
Blev ingen kulturbåtsfestival i helgen, en lathet drog över mig när bogseringen inte blev av och jag rörde mig inte hemifrån annat än på söndagen då jag tog en löptur med AC, 8 km fick vi ihop i Skatås, hur gött som helst! Vi har hunnit med några rundor senaste veckorna och det är gött att komma igång lite. I morse vaknade jag dock med en täppt näsa och onda bihålor så får se hur det blir med löpning fortsatt denna vecka, hoppas det går över snabbt!
 
Mycket att göra i skolan den här veckan. Gårdagens simulatorkörning var jag nervös inför men den gick jättebra(!) jag är så nöjd! Kändes så skönt att få den avklarad! I morgon kommer en från Wallenius och gästföreläser om deras miljöarbete, ska bli väldigt spännande!

peace out
Kommentarer:
2015-10-02 @ 08:53:39
#1: Lina

Snyggt!

2015-10-02 @ 08:59:48

fint

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: