EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2017-04-04
18:11:59

Le Havre-Antwerpen

Då har vi hunnit färdas ytterligare en bit. Från Le Havre tog vi oss tomma tilm Antwerpen för att där få nästa last. 


Vägen in till Antwerpen tar väldigt lång tid. Tror det blev ungefär åtta timmar från det att lotsen klve ombord och in till slussarna. Det är en snirklig väg in. 

Fick se många bogserbåtar påväg in och även i hamnen. Tussilago skymtade i kanten av slussen så fina vårtecken. Vi fick först ligga vid en väntekaj för lastkajen var inte ledig. Väntekajen var en tom gammal containerterminal, minst en kilometer lång. Väldigt öde och med en kolkaj på andra sidan där stora högar med kol låg.

Tillslut fick vi komma till lastkaj och lasta. Denna last, som jag inte minns namnet på, VGO är förkortningen och står för Gas Oil men minns inte V:et. Jaja, till Immingham ska det transporteras i alla fall och vi ligger nu till ankars utanför i väntan på besked om när vi får komma in. Tror det blit i natt.

Efter det finns ingen last bokad än så länge så förmodligen blir det till ankars igen när vi ärr klara där.

Jag har börjat vara ute på däck denna vecka så jag har målat lite och sedan pysslat med olika saker. Hängt med båsen och matroserna vilket jag tycker är skoj! Vi har haft tur med vädret så då är det skönt att vara ute.

Det blir inga bilder på bloggen än då uppkopplingen inte riktigt palla med det tyvärr. Laddar endast upp bilder på min Instagram som är ellenelinor 

Peace out 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: