EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-03-18
19:40:04

Introduktion på Bring Citymail

Tre introduktionsdagar har passerat hos Bring Citymail som är mitt nya extrajobb. Det är hur kul som helst. I dag fredag var jag och min handledare ut på första turen med cykeln. Vädligt svårmanövrerad i början men fick hyfsad kläm på det till slut. 

Jag ska mest vara inne i sorteringen nu i vår och kanske vikariera som utdelare till sommaren när de ordinarie har semester. Jag tycker sorteringen är väldigt rolig också. 

Först så splittar man posten som anlänt på morgonen, då sorteras den efter postnummer. Därefter så kammar man, vilket innebär att man sorterar efter brevlåda. På bilden nedan syns den hagen som ajg var i idag, postnummer 42242. Varje fack är en brevlåda så då gäller det att lägga all post i rätt. Inte alltid det stämmer med namn och det kan vara adressändringar osv. det går inte så snabbt för mig men de som är vana bara släger ut breven i facken och har stenkoll :-)

Hagen som jag och coach var i idag 


Sedan packas allt i svarta backar, gummisnoddar runt varje bunt. Varje bunt är en trappuppgång. Vi fick ihop 8 lådor så blev 4 stycken var på cyklarna
 
Alla cyklar packade och redo för sina olika destinationer


 

Det har varit roliga dagar och roigt folk att arbeta med! Jag trivs redan!



Tentan i Sjötransport av tanklaster som jag skrev i tisdags rättades snabbt och jag klarade den(!)  det var verkligen inte min dag och jag var riktigt bitter! Så jag blev väldigt glad igår när mejlet med resultatet kom :-)
Nästa vecka börjar kurserna Oceannavigering och Sjukvård. Tror de två kurserna kommer att bli väldigt intressanta!


peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: