EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-03-15
19:10:15

Fairplay 33

Nu kanske det är dags snart för docka 4 att lämna Göteborg. Fairplay 33 anlänt till staden och ligger vid nedlagda Cityvarvet och väntar på att få arbeta. Vad jag fått höra så skulle de åkt i söndags men det har, precis som tidigare gånger, skjutits upp. Några säger pga pappersarbete och andra säger vädret. Får väl se när det blir av. Jag hoppas i alla fall att jag får se spektaklet! Inte så troligt eftersom jobb väntas resten av veckan under dagtid men man kan alltid hoppas.

Jag tog älvsnabben fram och tillbaka för att titta närmare.
Docka 4 och Fairplay 33 
 



 
Sköna fröken Stena Danica ankom när jag var påväg tillbaka till Lindholmen
 
Fick också se mudderverket Terra 1 som arbetar vid Marieholm, det kör några mudderfartyg fram och tillbaka på älven nu under arbetet

 
 
Tentan i Sjötransport av tanklaster är skriven idag och det kändes kasst. Men som en vän sa "man har klarat den ända tills motsatsen bevisas" så får tänka positivt ett tag i alla fall. 
 
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: