EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-02-22
20:59:28

Isbrytare och Båtmässa

Det tar sig med energin. Känns som att den kommer med att ha tillfrisknat från en förkylning och att solen faktiskt visat sig några timmar. Jag har också lärt mig stå på huvudet, tror det är största anledningen till piggheten, med tanke på hur bra löpningen gått senaste tiden så får benen dela med sig av överskottsenergin lite till huvuudet, verkar som att det funkat. Kan också vara att jag bockat av en del uppgifter i skolan så det känns inte som att det är allt för mycket kvar att pyssla med. Det som är fokus nu är att läsa olycksrapport om ankarhanteraren Bourbon Dolphin som gick under för några år sedan, mycket läsning så tar lite tid. Snart ska det dessutom börja tentapluggas...
 
Idag på fick vi prova köra isbrytare i simulatorn. Det var hur kul som helst! Vi skulle befria två fartyg som fastnat i isen och sedan kör dem i convoy (tror man säger så). Vi hade ett bra teamwork på bryggan, Juliana skötte radion, Henning radar och övriga nödvändiga instrument, Jag stod för manövreringen. Vi skulle väl egentligen rotera men fick sånt flyt så blev att vi fastnade i våra positioner men det kändes bra! 
Vi körde ett supply-fartyg i Dublin också. Skulle gå till på de allra trängsta ställerna, låg andra fartyg i vägen så lite klurigt men sjukt roligt! Väldigt lärorikt att få manövrera så mycket!
 
Var ju på Båtmässan också när det begav sig. Jag blev väldigt fast i modellbyggarnas monter! Sjukt coolt och hade turen att se dem köra med sina darlings också i poolen intill. Väldigt snygga modeller och man blev sugen på att bygga något men vet hur det blir... jag fastnar och kan inte sluta förrän jag är klar, så blev det när jag köpte ett modellflygplan för några år sedan, skulle ha det som pluggpaus och bygga då och då. Slutade med att jag satt hela dagen och slutade inte förrän den var klar och redo att målas... inte bra!


Smit Rotterdam


 
Jaja, får se när jag återkommer igen, tiden går så fort!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: