EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-08-26
10:52:12

Motivationshöjare

Tentadags igen. Visst har jag hunnit plugga en del men min koncentration och diciplin har inte varit på topp. Det känns okej inför denna tenta, bättre än det gjorde förra gången vilket kanske är ett bra tecken, får se hur långt det räcker. 
 
I lördags när motivationen var kass så såg jag att fiskebåten Torland var påväg in i Göteborg och det är inte så ofta jag lyckas se dessa fagra damer köra omkring så jag begav mig till Lindholmen. Självklart med ett halvt misslyckat resultat, min bedömning av tid att ta sig till LIndholmen kollektivt en helg och farten på fiskebåten stämde inte överrens... hon passerade så jag precis skymtade henne mellan husen. *Suck*
 
 
Sen kom en fraktbåt också, nu minns jag inte om det var Aspen eller Skagern, någon av stammisarna var det i alla fall. Samma där jag missade henne precis för jag skulle förflytta mig till ett bättre ställe. Fick se rumpan på henne bara.
 
Efter detta var jag lite ilsk, inte någon direkt motivation till att plugga kan man säga. Var en aning sur när jag kom hem.

Söndagen bjöd på en uppmuntrande promenad med min kompis och vi tog Brorundan som vi kallar den, vi har gjort det innan också och det är då att vi tar oss från Backaplan och tillbaka via de två broarna, 14 kilometer totalt och denna gång tog vi det lugnt i värmen och pausade för lunch i Majorna.
 
Den gamla isbrytaren Stjärnö, byggd i Göteborg 1925. Numera för turister om jag förstått det rätt. Mycket fin!
 
Från Älvsborgsbron, Göteborgs hamn. Man blir så glad av att titta på alla båtar!
Från Götaälvbron.  

I tisdags kom dock lite motivation tillbaka och jag satt i skolan och pluggade. Fick se två fraktbåtar passera. Alice och Iceland Cement


 
Man får lite av ett lyckorus när dessa granna damer passerar! Glädje sprids i kroppen och då höjs motivationen till att göra det man ska litegrann.
Efter tentan väntas en lugn helg med uppladdning inför skolstarten på måndag!

peace out
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: