EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-09-02
10:21:42

Podcasts

Blev uppsparkad 1 minut innan mitt alarm skulle ringa idag. Det var Amelie som ringde och frågade om jag kunde släppa in Ville. Jag fattade ingenting men det visade sig att han varit på rymmen hela morgonen och nu hade en granne hittat honom men hon hade ingen nyckel. Precis när jag skulle kliva utanför dörren så började det vräka ner regn, blå himmel överallt men just över mitt hus ett stort grått regnmoln. *suck*  det var bara att gå in igen och dra på regnställ och stövlar.  Ville blev glad när jag hämtade honom, finaste Ville :-)

Det var en liten sidosak om denna dags början... nu till fokuset. Blev tipsad i somras av styrman Gösta att det finns många goa podcasts att lyssna på. Jag hade ju hört talas om det innan men inte lyssnat något direkt. Han tipsade om några och om appar som är bra. Nu lyssnar jag på poddar varje dag nästan, blev många ombord på Peter Pan. Läste många böcker då men tappade suget när praktikperioden led mot slutet så Göstas tips kom alldeles perfekt.  Jag har lyssnar på många sommarprat i P1, Bingo och Katrins relationspodd (skrattar så jag gråter ibland) och lite Historiepodden. Dessa poddar lyssnar jag på via appen Podcast addict.

Igår fick jag nys om en ny podd, eller rättare sagt, för mig ny podd. Den har funnits i några veckor så jag har en del avsnitt att ta igen. Det är  Shipping Podcast  hur bra är inte det!!??   Här kan du läsa mer Shipping Podcast där finns också länkar.

 
 
Den finns inte i den appen jag använder så det blev till att installera en till, Stitcher är en app med fler poddar på andra språk än svenska och där kan man alltså lyssna på den podden. Perfekt att lyssna på när man är ute och promenerar eller bara varva ner en stund under dagen.

Nu ska jag snart till skolan och inta massa ny kunskap!

peace out
 
 
Kommentar:
2015-09-02 @ 22:32:37
#1: Anonym

Tjohooo!!! Vad roligt, tack för tipset!! Nu har man lite roligt o se fram emot 😄⚓️ /Pernilla

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: