EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-09-25
21:57:45

Norden bunkrar Juttan

På väg till Maritiman för praktisk lektion i ellära så fick jag se bunkerbåten Norden intill Stena Jutlandica. Längesen jag fick se det blev lite munter. 


Fick besked i morse att ny tid för bogsering av torrdockan är satt till i morgon lördag kl 12. Ledsamt.  Får se om planen håller, ska bli fint väder i alla fall. Har ju blivit uppskjutet några gånger nu... Tydligen så ska hon bara ut till Danafjorden för att ligga där och vänta på optimala förhållanden att påbörja resan mot Frankrike. Jag kommer i alla fall vara på plats i morgon och se spektaklet!  Trots att det är ledsamt så tycker jag att det är bra att den kommer till användning och nytta! Väldigt synd att sjöfartsstaden Göteborg plockas bort bit för bit...

I helgen är det kulturbåtsfestivalen här i Göteborg också. Ska passa på att kika på den också när jag ändå är i krokarna för torrdocksspaning. Ska vara veteranbilar på plats också vilket lät intressant så det får man inte missa!

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: