EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-03-24
17:26:01

Läsperiod 4

Då har årets sista läsperiod tagit sin början. Tror det ska gå bra faktiskt. 

Kurser för denna period är:

Nautisk matematik
Meteorologi, Oceanografi och Tidvatten
ROC - endast engelska del och Morse-alfabetet 


Matte tycker jag är roligt så det blir nog bra tror jag. Met, Oce och Tidvatten har jag läst innan ganska mycket så det kanske kan få rulla på lite det med tänker jag. Eftersom att jag har läst ROC redan så behöver jag bara göra två delar av den. Alltid bra att friska upp minnet med standardfraser inom den marina engelskan. Kul också med Morse! 

Spontan bild på solnedgången och det tomma varvet för någon vecka sedan. 
 
 
Våren är här och jag försöker ta vara på solljuset, känner mig piggare men fortfarande är det så att tiden känns som en bristvara. Vill alldeles för mycket ibland. I morgon gör jag i alla fall något bara för mig själv, sätter mig själv på prio 1 listan, Thåström spelar i götet och jag har längtat så! inget kommer någonsin i vägen för mig och min Thåström!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: