EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-03-27
13:30:00

Båtabstinens stillad

Fick se när jag åkte till skolan i morse att de snyggaste orangea kommit hem i natt! Solen var också påväg fram bakom molnen så jag bara längtade efter att klockan skulle bli 12 så jag fick sluta och stilla min båtspaningsabstinens med en promenad i Frihamnen.


Bristol hade också kommit hem och det var längesen jag såg henne så det var kul.  På plats var alltså Torland, Tor-Ön, Bristol och Astrid

 


Lilla Bristol

Ganska stor skillnad i storlek på Astrid och de andra... Hon med sina 70 meter i längd mot deras 45 meter, hon är verkligen enorm. Skulle väldigt gärna åka över till Skagen för att se Gitte Henning som är  86 meter lång, får bli ett framtida projekt!

Kunde ju inte låta bli och stanna till längst ut på piren och titta lite på lastningen av Stena Scanrail, här var det cirka 30 minuter till avgång mot Fredrikshamn. 


Ska försöka ta mig ut till Tångudden och titta på båtarna nästa vecka någon dag efter skolan, det beror helt på vädret men det ser i nuläget ut som att det ska bli lite sol.


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: