EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-06-02
13:09:57

Två tentor kvar

Mattetentan besegrades igår och med vad känslan säger, bra resultat. Nöjd Elinor!  Nu är det två kvar och de går torsdag och fredag. Är i full gång med plugg inför dem. Det är sjukt mycket vi ska lära oss inom meteorologin+oceanografin och jag hoppas att jag hinner få in allt tills på fredag. Tidvattnet går på torsdag och det känns bättre men ska fortfarande nöta massa sånt också. 


I går efter mattetentan så satt jag kvar i skolan och pluggade ett tag, brukar gå lättare att ha fokus där än här hemma. Efter några timmar blev det väldigt segt att sitta där och energin var inte på topp, då kommer Stena Jutlandica och sladdar in så snyggt vid sin kajplats på andra sidan älven. Energinivån höjdes flera steg och jag orkade plugga lite till. Perfekt!  Tänk vad båtar kan göra. Hur bra som helst!
Bilden blev ju lite konstig då jag knäppte genom fönsterrutan och solen gjorde att det blev massa speglingar, men vad gör det, Juttan syns ju hur bra som helst ändå 

Idag får jag dock sitta hemma med mitt plugg, det spöregnar så planen att ta mig till skolan la jag ner så fort jag tittade ut genom förstret i morse. Kanske inte lika effektivt plugg men lite får jag gjort i alla fall.

6 dagar till jag åker på praktik.... 

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: