EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-06-21
21:27:48

Några båtar i Rostock

Tog mig upp till lunch idag söndag och det var bra väder så jaf stod ute när vi ankom till Rostock.  Det bjöds på två stora kryssningsbåtar, den ena AidaDiva och dwn andra minns jag inte, hade ögonen på de mötande bogserbåtarna i stället. 
 
 
När vi låg till kaj så avgick bulkbåten Lady Christina. Har sett en av de Lady-båtarna på Göta älv tidigare,  Lady Nova, så det var kul. 
 
 
Allt funkar fint, det har dock varit lite last senaste dagarna från Trelleborg så vi har blivit klara tidigt. Lite segt att bara vänta. Dessutom är det ju lagom att göra för de matroserna som jobbar så blir inget riktigt för mig att göra vilket är segt men det är väl så det är. Det rullar på i maklig takt och på tisdag börjar jag gå dagvakt. Ska bli spännande!
 
Peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: