EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-01-22
12:25:00

3:e perioden har börjat

Skolans 3:e läsperiod har rivstartat. Fullt ös direkt. Ser fram mot alla kurser utom engelskan. Usch vad jag kände mig sänkt efter första lektionen, det ska både skrivas och talas, det förstnämnda kan jag väl knåpa ihop men att stå inför klassen och snacka får mig att må illa bara av att tänka tanken! Blä!

Sjöfartsjuridiken och Navigationssystem B och ECDIS kommer bli intressanta. Juridiken blir nog tuff men jag får börja läsa och försöka förstå allting direkt efter föreläsningarna så blir det inte som en käftsmäll sen när det är dags att plugga inför tentan.


Tentorna som jag skrev för en vecka sedan tror jag gick bra, i alla fall Sjömanskapen. Det var väldigt segt att skriva två tentor på samma dag, det hoppas jag inte kommer upprepas, helt luddig i hjärnan kände jag mig och det tog lite tid att återhämta sig. 

Det har varit dåligt med båtar senaste veckan, de lyckas passera när jag jobbar eller sitter på föreläsning. Tur det kommer fler tillfällen! Lyckades i alla fall få en skymt av Stena Scanrail påväg till skolan :-)

Nu biter vi ihop och kämpar på så går nog detta bra tillslut!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: