EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-02-06
17:33:29

Tanker, Ro-Pax och Ro-Ro

Tre olika fartyg fick jag se på min promenad idag i det molniga Göteborg, alla tre damer är vanligt förekommande här på min sida. Hoppades på att få se en dam men den lilla bulkbåten han inte passera innan jag började lektionen, det var dessutom en bulkbåt jag inte sett innan så det hade varit kul, får se om jag lyckas fånga henne när hon är på väg tillbaka.

Stena Jutlandica, ett av StenaLines Ro-Ro & Pax (Ro-Pax) fartyg, hon är alltså kombinerad frakt- och passaregarfartyg. Stena Scanrail är ett Ro-Ro fartyg. Ro-Ro står för Roll On-Roll Off  och Pax för passagerare. Sist och även minst av dem har vi bunkerbåten Oljaren som bunkrar "Juttan". 

De tre granna damerna


Gick upp på höjden bakom skolan och fick en annan vy på det hela.
 
peace out
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: