EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-09-03
19:57:39

Tillbaka i Göteborg

Åter i staden Göteborg och nu har tredje dagen på allt detta nytt snart nått sitt slut. Tre dagar har jag nu varit  Sjökaptensstudent, känns bra än så länge. Det har dock varit lite rörigt med schema, typ att jag kan behöva klona mig själv ibland med det har löst sig, hoppas det fortsätter på ett bra sätt. Jag går i alla fall runt och är glad och tycker livet är gott trots lite negativa händelser, men försöker inte tänka på det även om det är svårt.

Det är skönt att vara tillbaka i stan, tro det eller ej, som Magnus sa: "Trodde aldrig jag skulle få höra dig säga det!"   nej det trodde inte jag heller, Smögen är det allra bästa men kanske behövs en paus därifrån nu när det varit så intensivt där uppe hela sommaren, dessutom så är det ju så kul med utbildningen så det hör nog till också.

Det var så gott att se Stena Lines båtar igen och jag har även sett några fraktbåtar påväg mot Värnen, endast Aspen som fastnat på bild dock men det kommer ju fler :-D så gött att åka Älvsnabben också, jag blir glad bara av en sån sak. Har sett kära Torland och Ginneton också, dock inte varit och hälsat på dem närmare men tänkte göra det någon dag framöver så hoppas de håller sig i hamn, Tor-Ön kan gärna få komma hem också så jag kan kolla till båda :-)


När jag åkte över med Älvsnabben i går så låg bunkerbåten Tell jämte Stena Jutlandica "Juttan" och vad jag förstått så tömmer Tell svart- och gråvatten, mums ;-)

 


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: