EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-09-11
22:07:00

Svitzer Tyr och de granna orangea

I morse hade jag sån tur när jag cyklade till skolan.

Såg att kryssningsfartyget Aidacara skulle komma i morse och hon kommer alltid till Frihamen och behöver då bogserbåt till hjälp. Förra gången så han bogserbåten Bob åka tillbaka till sin plats vid Nya Varvet och jag missade henne precis. Idag trodde jag samma grej skulle inträffa men se jag hade mer tur idag. Precis när jag cyklar förbi Frihamnen påväg till Lindholmen så ser jag på bogserbåten Svitzer Tyr lämna Aidacara, ja jag visste att det var Tyr som assisterade, det hade jag kollat. Jag trampade fort som attan för jag tänkte att då hinner jag kanske till Lindholmen och ut på piren lagom till hon passerar. Väl på plats så låste jag cykeln och trodde att hon hade åkt förbi men precis när jag går ut mot piren så kommer snygga Svitzer Tyr åkande, jag går så fort att jag får kramp i benen.  Bara för det så vill min mobilkamera krångla precis då så blev inget fokus i de första bilderna. Jag fick dock en bra bild när hon redan passerat. Nästa gång ska jag vara på plats tidigare så jag får bättre bild, förutsatt att vädret är gott då också.


På väg hem från skolan efter föreläsning och grupparbete så stannade jag till i Frihamnen för att titta till fiskebåtarna. Såg nämligen att Tor-Ön kom hem igår så nu ligger både hon och Torland där. Då får man passa på, blir så glad av att åka dit och titta till dem. Tyvärr hade Ginnton åkt i natt eller nått sånt för hon var inte på plats längre. Jaja, huvudsaken är Torland och Tor-Ön



Bra dag!  Att starta dagen med att få se bogserbåt är hur bra som helst. Glad Elinor

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: