EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-10-12
09:35:00

På tur med Stena Danica

I går lördag tog Jag, Johan, Glenn och Linus en tripp till Fredrikshamn och The Reef. Till att börja med var det en helt fantastisk höstmorgon och att se Göteborgs hamn från det här perspektivet var bara hur underbart som helst. Jag stog ut och kollade länge och såg massor med granna damer från Stena Danicas övre utedäck. 


The Reef var väldigt trevligt, vi tillbringade mest tid i bubbelpool, varmt och gott :-) 
 
 
 
Möte med mudderverket Magni-R


Nya Varvet i sikte och även de snyggaste, tjocka damerna Svitzer Gaia och Svitzer Tyr, fick även med en liten bogserbåt, väldigt söt :-)


I Skarvikshamnen fanns det lite godingar också.
Tankern Baltic Swift 184x27,44 meter 




Admiral 168x27 meter med bunkerbåten Tell


Jag var hur glad som helst att det låg en liten Maerska i hamnen! Om än en av det mindre så gjorde det mig glad. Veckans lill-maerska var Gunhilde Maersk 366x43 meter :-D


Stena Danicas skorsten :-D


Lämnar Göteborg bakom oss

Hilda Knutsen, råoljetanker i Torshamnen :-) 


Ternhav ankrad i väntan på att komma in till Skarvikshamnen


Möte med Jutlandia Seaways i södra kanalen


Strax utanför Vinga mötte vi snyggaste Stena Jutlandica
 

Nästan framme i Fredrikshamn och dags för toapaus, kan tro att mitt toabesök blev aningens längre med denna utsikt ;-)


En alldeles fantastik dag blev det! Det var hur kul som helst att åka på utflykt! Det var definitivt inte sista gången :-D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: