EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-10-28
15:48:48

Många flyttyg på älven denna dag

Ja vi får väl se hur tentan gick. Jag är ju inte sån som memorerar frågorna och de svar jag gett på tentan men när vi satt och dirkuterade tentan idag Jag och mina två klasskamrater så fickjag känslan att allt gått åt pipan. Dock så kommer en ju bli brutalt slaktad när jag skriver omtentan om vi ska dra något positivt ur detta. Nu är det bara att sätta igång och plugga till nästa tenta som är på fredag, där är det mest teoretiska grejer så blir mycket att läsa. 

Var ju då lite bitter efter tentasnacket så satte mig på Lindholmspiren och kollade på båtar. Kom precis när Stena Scanrail passerade och så kom även mudderfartyget Magni-R. Även en liten arbetsbåt vid namn Sleipner-R körde omkring och jag vet inte vad den gjorde riktigt, såg ut som om den mätte något. Gullig var den i alla fall. Jag satt ganska länge och precis när jag tänkte dra mig hemåt så såg jag att Shetland Cement var på väg mot Surte och snart skulle passera och henne har jag inte sett på väldigt länge så satte ner igen och väntade. Saxkran nr 2 kom också mitt i allt. Så det blev massa flytetyg där ett tag och jag blev lite uppmuntrad. Eftersom detta tog en stund så blev Magni-R med på bild när hon var på väg ut till yttre hamnarna igen efter att ha lossat i Lundbyhamnen. 

Stena Scanrail och Magni-R


Fullastad Magni-R. Hon och några till mudderfartyg håller på att muddra ute i de yttre hamnarna och dumpningsplats för sedimentet de tar upp är Lundbyhamnen, alldeles utanför SVT-huset så de åker förbi hela tiden de här damerna :-)


Massa fltyetyg på vattnet. Saxkran nr 2, Sleipner-R, Shetland Cement och Stena Jutlandica
 
Shetland Cement passerar och är på väg upp till Surte. 


Magni-R har dumpat och på väg ut igen. Trots att bilderna är lite grusiga (jättekonstigt ljus idag och väldigt disigt) så tycker jag man ser tydligt att hon är betydligt lättare är på första bilden :-)

Så jag fick mig lite båtspaning. Tänkte kolla in mina granna orangea trålare också men kom på att det får bli nästa spaning för jag får inte glömma bort att plugga. Får varva lite med nytta och nöje...

peace out
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: