EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-11-04
20:14:11

Ledig helg på bästa Smögen

Två månader har gått sedan jag var på världens bästa plats sist, så nu var det dags! Jag har inte varit ledig sen jag i princip slutade jobba på Smögen för säsongen så nu var det verkligen dags. Så det gäller att passa på. Helg på bästa Smögen med goda vänner. Tre personliga premiärer han jag med: fiska hummer, gå på auktion och äta pilgrimsmusslor. Allt var ju kanon! 

På lördagen åt vi hummer. Tanken var att vi skulle fiska men det blåste 15 m/s så kände att det var lite dumt att gå ut i det vädret, dessutom dimma så man såg bara 200 meter (om ens det). Hannas pappa hade dock dratt tenerna på fredagen så det fanns några humrar som väntade på oss :-)  

Innan kokning...


Efter kokning...

Bra öl-vaktare  ;-)


På söndagen var det dock bättre väder så vi åkte till Hunnebo och tog en tur på havet och drog terner. Dock bara krabbor som vinst. Det blåste en del även denna dag men solen sken i alla fall.



Deras sjöbod och lilla båten :-)  så underbart att få komma ut på vattnet igen, som jag saknar det!
 

Underbar helg som sagt och i går började läsperiod 2 i skolan. Kurserna denna period är Sjömanskap A, Grundläggande sjötransportteknik och Navigationssystem A. Alla verkar roliga så blir nog bra :-)

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: