EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-11-23
14:23:33

Götaverken "Amen" och Tor-Ön

Ja nu har det gått någon vecka sedan någon väldigt kreativ själ målade över D:et i 'Damen' på störtsa torrdockan vid Cityvarvet. Kvar står det nu bara "Amen". I och försej väldigt passande eftersom att det inte ser särskillt ljust ut förvarvet i nuläget. Jag kommer i alla fall inte sluta hoppas att det kommer att lösa sig och att varvet kommer återuppta verksamheten. 

Stora torrdockan. Amen i stället för Damen. Det är ju Damen Shipyard som äger varvet i nuläget och det at de som bestämt att det ska avslutas





Vi skymtar ju också snyggaste Tor-Ön  där borta i hörnet.  Hon har legat där ett tag och jag har inte kunnat sluta fundera på varför hon ligger där och inte i Frihamnen på sin plats bakom Torland. Idag utrotade jag min nyfikenhet och kollade upp saken. Hon ligger alltså där för att blästra fisketankarna :-)


Snyggingen
 
Fortsätt hålla tummarna för varvet!

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: