EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-05-22
23:04:00

Warnow Vaquita ankomst

Ojojoj det blev åter igen en tur med Svitzer Gaia idag. Hur kul som helst! (igen)   det var Warnow Vaquita som ville komma in till Göteborgs hamn.  Jag slutade jobba vid två så det blev perfekt med en promenad i den tropiska värmen bort till Nya Varvet (trodde jag skulle smälta bort). Tur det finns AC ombord!  Lilla Warnow Vaquita har jag haft koll på ett tag, sett många gånger ligga i hamnen och lossa och bli lastad, hon kommer ofta till GBG. Det är så roligt att se så stora båtar på nära håll, blir så glad. Var ju med när hon skulle ut från hamnen förra veckan men då blev det inga bilder, nu har jag några stycken, dessutom var det mörkt då. Kom som vanligt med lite andra båtar också :-)

Massor med båtar :-D



Wes Janine  lämnar Göteborg med massor av containrar och har destination Rotterdam


Så efter lite väntan så dyker fina Warnow Vaquita upp. 166x25 meter





En stor bakdel har hon den granna damen :-)
 
Så var hon på plats och vi lämnar henne bakom oss. Nu ska hon ligga där till i morgon natt och lastas med nya containrar



Övriga båtar för dagen var Atlantic Compass, Tell och Stenberg.
Atlantic Compass har jag sett många gånger innan, är ganska ofta i Göteborg också

Tell är ju min favorit bland bunkerbåtarna, kul att hon kom och körde förbi



Stenberg tyckte jag var roligt att hon var inne i hamnen och det är mest för att den båt som vi kört i simulatorn på skolan är systerfartyg till denna, Sten Idun. De ser likadana ut och jag tycker det är skoj att se båten i "verkligheten" så att säga :-D 144x23 meter

 
Förträffligt trevlig eftermiddag/kväll ombord och jag hoppas det blir en tur snart igen :-)   det är så kul att jag får åka med :-)

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: