EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-05-15
12:07:22

Tur med Soten igen

I går var jag åter igen på Smögen för att tillbringa några timmar på Soten. Det var lärorikt och roligt även denna gång. Det var mycket trevliga gäster från Färjerederiet om jag förstod det hela rätt, de flesta sjövana och väldigt roliga att prata med. Dessutom pratade ju många av dem med dialekt så jag blev ju extra glad, älskar bohusländska!  Johan hade knopskola med mig, känns som att min hjärna är en enda stor knop som skulle behöva redas ut lite men nu kan jag i alla fall göra en pålstek på ett enklare och snabbare sett än innan (jaja, det kommer gå fortare med mer övning) sen fattade jag hur man gjorde dubbelt halvslag också. En av färje-nissarna hjälpte till också. Väldigt trevlig tur!   Känner mig fortfarande lite osäker när det gäller det här med förtöjning men jag får väl öva, öva, öva. Tror det löser sig men jag gillar inte när jag inte förstår direkt, jag vill kunna det innan jag kan det och nu är det ändå tredje gången jag är med så nu borde jag enligt mig själv ha koll på det men verkar inte ritkigt som min hjärna håller med. Jaja, jag ska försöka acceptera det.

Soten ligger fast i Kungshamn, hon är ju för fin. Tänkte knåpa ihop lite info om henne och historia i ett eget inlägg, fick tips på en sida av Göran som jag ska kolla in. Nästa år fyller hon 100 år :-)



Skeppare Göran måste vara med på bild också, en fantastisk läromästare!



Gästerna har gått ombord, snart dags att åka.


På turen rundade vi Klevenudden och då syns ju dykcentret så fint. Där kommer jag också vara en del i sommar. Smögen Dyk
 
När solen går ner så går månen upp. Den var jättestor men tyvärr syns inte det på bilden, jättevacker kväll och ett intressant möte ute på dykcentret genomfördes.



peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: