EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-05-26
20:29:00

ROC och Rio

Tredje gången gillt brukar man ju säga så jag hoppas det stämmer i detta fall. Säkerhetsdelen på ROC-kursen har jag nämligen tentat för tredje gången idag. Det gick fort, kollade igenom min skrift flera gånger och tillslut kunde jag verkligen inte komma på något jag kan ha missat. Nu är det bara att hålla tummarna, igen. Just denna tenta känns lite framtidsavgörande på ett sätt. Klarar jag denna så kommer jag att kunna börja på åk 2 på Sjökapten till hösten. Det är ju det jag verkligen, verkligen vill. Jag har sökt att börja på Sjökapten från början också men man vet ju aldrig om man kommer in. Jaja, nu byter vi böcker och går över till Sjöfartsföreskrifterna igen gör ljud/ljus. Drömmen om att bli sjöman fortsätter

Lisa vet i alla fall vad Elinor vill ha när hon skrivit ROC-tenta. Jag åkte ut till Lisas bo där hon gjort scones som vi åt  med sylt på i solen på hennes uteplats. Spelade lite frågespel med temat sjöfart. Vi gick till Hjulvik och köpte glass också. Perfekt efter-tenta-häng
 


För övrigt så ligger nu LL775 Rio på Smögenvarvet. Mycket fin båt (ja, säg någon båt jag inte tycker är fin). Hemmahörande på Hasselösund, Smögen.

 
Jaja, livet fortsätter i långsam takt. Inte jätteuppåt för närvarande, tänker för mycket igen men det går ju över :-)

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: