EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-05-25
20:34:44

Bröllop på Soten

Ännu en helg till ända och jag har tillbringat den på bästa Smögen.  Det har varit arbete båda dagarna, lördag på Soten och söndag på dykcentret. Lördagen blev lång, fantastiskt rolig, men väl tillbaka på Smögen efter att allt var klart så var jag väldigt trött. Det var så kul att vara med och fixa med bröllop och det var bara massor med lycka i luften, det blev man glad av.

Kapten Göran



Absolut snyggaste besättningen!  Hanna, Jag och Johan :-D  Göran har tagit bilden

Påväg in i Sotekanalen. Gästerna skulle hämtas vid Ramsvik och sedan åkte vi till Smögenbryggan där vigseln skedde på Sotens soldäck. Därefter åkte vi omkring lite och jag hade inte direkt koll men jag vet att vi var in vid Hovenäset och vände, hade inte riktigt tid att kolla ut :-) Sedan tillbaka till Ramsvik



Bron öppen så vi kan passera :-)



Dukningen klar med förrätten innan vi anländer till Ramsvik där gästerna väntar.
Aktern


Fören
 
Som sagt, hur kul som helst! Alla var så nöjda och glada, då är jag också nöjd och glad. Jag gjorde min första förtöjning också utan Johan som stöd bakom mig. Hanna var med som lite stöd vilket kändes bra. Nöjd med min insats men mer ska det övas!


Idag söndag har jag varit på dykcentret och varit centerhäxa. Stammisgäster var det som åkte på utfärd så jag kunde ta det ganska lugnt och laga lunchen utan stress och plugga lite inför morgondagens tenta. Lyssnat på Sköna Söndag med Sune också på Radio Sotenäs och kan väl inte säga annat än att det varit just en riktigt skön söndag.

Kvällen tillbringas framför valvakan på SVT så länge jag orkar, finns risk att jag somnar. Ska slänga ett sista öga på plugget också. I morgon 8.30 skriver jag ROC, nu jeeevlar ska den tentan förintas en gång för alla!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: