EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-29
10:41:00

Tor-Ön anländer Göteborg

I går var en fantastisk dag! Jag fick ju se Tor-Ön anlända till Göteborg. Torland hade kommit tidigare på morgonen såg jag på kartan, låg på sin plats i Frihamnen. Eftersom de brukar hålla ihop så tänkte jag att Tor-Ön kanske också var påväg. Jag blev helt lyrisk när jag såg att hon var strax utanför Vinga då när jag slutade jobba. Jag har ju längtat så efter att se dem köra, höra dunket från maskin, för när jag ska titta på dem annars när de är hemma så ligger de ju still i Frihamnen. Det var så härligt att vädret var så kanonbra som det var. Förra gången stod jag en timme i spöregn och väntade och så såg man knappt henne då det var sån dimma också. Så nu blev jag jätteglad! :D 

Jag bara satt och myste på kajkanten. Filmade och tog bilder i filmen så att säga så det är väl därför bilderna är sämre än vanligt. Så nu kan jag kolla på när Tor-Ön anländer när jag vill :-D filmen finns att se längst ner i detta inlägg.


Tor-Ön och Torland är de finaste fiskebåtarna som finns!

Tor-Ön och Clipper Penannt



Strömmabolagets S:t Erik tar sig en provtur i solskenet. Körde in mot Frihamnen, vet inte vad de skulle hitta på. Fina Stena Scanrail syns så fint i bakgrunden också.



När jag gick längst kajen kom även Birthe Bres. På varvet ligger Stella Maris fortfarande, tiden för när hon ska lämna dockan flyttas fram hela tiden men hoppas att jag inte jobbar när det är dags, då ska jag dit och titta, hoppas såklart att vädret kommer vara bra också.
 

Film för den nördige, Tor-Ön ankommer till Göteborg
 
Vi två tillfällen hör man mig sucka ''den är så vacker'' och ''hör bara på ljudet'' något i den stilen, fick mig ett gott skratt när jag tittade på detta, dock ville jag ju inte ta bort ljudet helt för då försvinner ju charmen och filmen blir ju väldigt torr å tråkig. Lite skrammel från bygget intill kommer med också men så får det vara. Tyvärr hör man inte maskindunket när hon kör förbi, det har inte lyckats komma med, synd, det är ju en del av charmen.

Det var gårdagens båtspaning och jag är så glad!

peace out
Kommentar:
2014-03-29 @ 20:05:46
#1: Emelie

Din lilla båtnörd :D Saknar dig!!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: