EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-08
19:59:00

Sällskap av Ville

Från i går har jag tagit hand och Ville von Bus. Vi har gått jättelånga skogspromenader och kastat pinnar. Han har badat i alla vattenpölar, träsk, disken, mossmark.. Det har varit full fart så det skvätter lera och vatten. I morse på förmiddagspromenaden gick vi förbi tjärnen som finns på ett ställe i skogen och då började han leka i kanten, jag tänkte att han inte skulle bli så blöt på den promenaden men det gick ju som det gick... när han väl blött ner sig på ben och mage som kom han till mig och jag pekade på vattnet och sa varsegod och då tog han satts och sprang allt han hade och sedan kastade han sig ut. Jag såg ju att det var djupt där men det gjorde inte han så han försvann helt och sen fick han simma tillbaka, hehe jag skrattade gott åt hans förvånade min :-D

Filmade lite när han sprang omkring i vattnet i skogen och skvätte, hade varit kul att få på film då när han kastade sig i den lilla tjärnen men då hade min telefon bestämt sig för att dö så något sådant blev det inte. Kommer säkert fler gånger :-)  Han är en väldigt glad hund!




Igår när jag kom hit på dagen så hade han försökt förstå hur man öppnar en Läppsyl... det hade inte gått så bra...

 
Vi har det bra här Ville och Jag. Ville blev precis storebror också, det firar vi med lite Melodifestival och äggmacka (för mig alltså, Ville får ett ben) :-D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: