EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-18
18:31:00

Picknick i regnet

Jag och Lisa lyckas ju alltid pricka in halvkasst väder när vi ska på utflykt. Förra gången var det snöstorm när vi då bestämt att vi skulle ut i Södra Skärgården och ha picknick. Idag regnade det men med varma kläder och god matsäck så åkte vi till Tångudden. Lisa har aldrig varit med dit ut och det är klart hon måste få se Maersk-båt. Brukar ju alltid åka ut dit själv, inte så många som delar mitt intresse för båtar, å andra sidan gillar jag att vara själv också och filosofera och drömma mig bort lite. Ibland är det såklart trevligt med sällskap också. 

Vi satt där en stund men när regnet blev lite mer än bara duggregn så begav vi oss in till stan igen för att hälsa på bästa Rasmus på Way Cup. Fick en mycket fin cuppuccino av honom och så tjötade vi lite och värmde oss innan hemgång.

Vet inte vad som hände med min mobilkamera men i dag var den mindre sammarbetsvillig än vanligt. Väldigt mycket suddigt tyvärr men några som går att ha med i alla fall :-)

Jag och Majestic Maersk


Lisa och Majestic Maersk


Tankern Jurmo (FI) låg vid Skarvikhamnen.  Tycker de har haft otur när de valde färg på bygget...hmmm 

Majestic Maersk är Triple-E nummer 2. Passerar gör bunkerbåten Dana på väg in mot Skarvikhamnen. 


Inne vid varvet ligger fortfarande Stella Lyra och precis idag kom även Clipper Pennant dit, hon blev flyttad under tiden vi var vid Tångudden för hon låg så fint vid Stena Tysklandskaj när vi åkte ut. Jag hade sett att hon skulle flyttas men det tajmade inte riktigt med vår tid. Får ha koll på när hon ska ut igen kanske. 


Trevlig dag trots grått väder. Vi hämtade ut lite tentor också och fick svar på maskinen och JIPPIII jag klarade den!!!! Var lite orolig för det för den kändes tveksam. Så nu har jag papper på Maskinbefäl klass 8, WIHOO :-D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: