EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-03
18:13:00

Back on track....

Första jobbdagen efter att skolan är slut. Jag hade jour och det kom en sjukanmälning så det var bara på med uniformen och fara en sväng till Båstad fram och tillbaka. Jag hade tur så behövde bara åka en sväng, Anna tog den andra vilket var skönt, var inte så taggad idag trots massor med energi. Passade på att göra av med energin genom att lyfta lite skrot på gymmet. Körde lång stretch också för en gång skull, brukar inte göra det men har varit så stel senaste tiden så känner att det kanske är bra.



















Känns konstigt att inte ha något plugg att göra. Jag kommer ju ha omtentor att göra i april så ska väl inte ha allt för långt uppehåll från läseböckerna men just nu känns det lite tomt.

I morgon blir det också tågåk halva dagen.  Såg att Stella Polaris ligger i dockan så ska se till att försöka kolla till henne, dessutom kommer Maersk Eleonora så måste titta till henne också, synd att vädret är lite kasst bara.

peace out
Kommentar:
2014-03-07 @ 13:37:54
#1: Christopher Frantz

Hej,
Jag minns inte riktigt hur jag hittade din blogg för en tid sedan, det kan ha hängt ihop med Instagram...
Emellertid kikar jag numera in lite då och då. Du fångar många fina bilder med din kamera, vill minnas att "vi" också fastnat på bild några gånger. Jag jobbar på Svitzer Tyr... ;-)

För att lösa ditt problem med fartygens ankomst och avgångstider så tänkte jag att jag måste tipsa dig om Sjöfartsverkets Lotsinfo.
Det är inte alltid 100% men oftast, lotsarna får bokningar i hyfsat god tid.

http://www.sjofartsverket.se/sv/Sjofart/Lotsning/Lotsinfo/

Overseas Portland ska gå ikväll vid 21, nu ligger visserligen hon på den notoriska 510, så det återstår att se :-)
Vill minnas att det till och med finns ett Ex-jobb på Chalmers om den kajen :-)

På söndag morgon så kommer det en 300tusen tonnare in till Torshamnen, som ligger till ankars ute vid Trubaduren.

Hade gott, och tack för alla fina bilder !

//Christopher

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: