EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-20
19:22:24

Gullbergskajen

Ännu en morgon med jour var det som gällde idag. Behövde inte åka ut vilket innebar sluttid 8.15. Det fick bli frulle i lugn och ro och sedan en tripp till älven. Det blev precis att jag missade Magda D när hon passerade men fick följa aktern på henne i alla fall. Jag kom ju då till Gullbergskajen. "Suckarnas kaj" eller "Drömmarnas kaj" som den också kallas. På ett sätt gillar jag det stillsamma där och samtidigt tycker jag det är lite läskigt. Lite ruggigt men samtidigt vackert. 





Magda D syns långt bort, hon som med jämna mellanrum ankommer och lämnar olika hamnar. Båtarna vid Gullbergskajen har nog gjort sin sista resa...


Origo blir ompysslad på Gotenius varv
 
peace out


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: