EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-19
23:11:00

Faxborg typ tv-kändis

haha tror jag slår mitt personliga rekord i nörderi i detta läge... om man kan ha sånt. Suckar lite och ger mig själv ett gott skratt :-D

Det händer inte så ofta att jag kollar på tv men idag hade jag den igång och den var mest på som bakgrundssällskap. När nyheterna drog igång strax efter kl 18 tänkte jag att det kanske är något intressant man bör veta... kollade med måttligt intresse om allt vad det nu handlade om. Så ser jag plötsligt hur det rör sig bakom uppläsaren och nog noterar jag att det är en topplanterna, såklart blir jag väldigt intresserad. Jag vet ju att den studion är placerad så att man ser ut över älven bakom uppläsaren och det är bara trevligt men jag har då aldrig sett en båt passera. Tiden går och 20 sekunder senare ser man hela lastbåten som passerar så fint. Jag kollar dirket på marinetraffic och visst är sändningen direktsänd, det är Faxborg som passerar.  Hade sett henne på kartan tidigare idag men då var hon så långt upp i älven och jag kom fram till att jag inte skulle kunna se henne i verkligheten så jag släppte det. Nu fick jag se henne ändå :-D 

Gjorde en urklipp bara för att det gick inte att lägga in klippet här och sedan kommer det bara finnas kvar i en vecka så detta är nog enda settet att visa. Sedan blev minen så tokigt taskig på uppläsaren när jag pausade så jag klippte bort henne men man ser ju tydligt Faxborg i bakgrunden :-D
 Tydligare bild, en liten fin dam det där.


Satt också nu på kvällen och kollade lite vilka båtar som är i hamn och då ser jag att Faxborg ligger till ankars utanför hamnen. Kollar lite information igen vad hon är för en båt och tycker mig känna igen henne. Framförallt namnet men kan inte placera var jag sett/hört det tidigare. Tänker lite till och kommer på att var det inte i tv-serien 'Bron' på SVT som hon var med och gick på grund...  mera letande och jovisst var det så!  haha jag kommer ihåg anropet med den danska brytningen på namnet Faxborg från VTS. För övrigt så är Bron väldigt bra så för den som missat och behöver lite tidsfördriv i form av bra tv-serie så tycker jag Bron bör vara första alternativet att kolla in!

Vid 3:45 börjar hon vara med :-D  



Okej, nu får det vara slut på dagens nörderi :-D   

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: