EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-11
20:50:16

Dagens båtspaning

När det är strålande solsken får man passa på att njuta och vara ute i friska luften. Så när jag slutat jobba vid två så begav jag mig först till skolan för att skriva upp mig på listan för munta i väjningsregler, ja, jag lyckades få så pass bra resultat att jag får munta den, känns bra men är nervös. Eftersom det är så nära till dockan därifrån så gick jag dit, det var planen från början också eftersom Stavangerfjord har anlänt. Gjorde två flugor på smällen helt enkelt, man får ju passa på. 

Stavangerfjord 170x27 meter, tillhör Fjordline och går  Bergen-Stavanger-Hirtshals och Hirtshals-Langesund. Hon är inte ens 1 år gammal, levererades till Fjordline i maj 2013. Den går också på naturgas vilket gör den mer miljövänlig, det är bra att den utvecklingen går framåt tycker jag.  


Sedan såg jag att Ginneton kommit hem en sväng också så nu låg både hon och Ceton där. Eftersom vädret var så perfekt som det var idag så promenerade jag dit också. De låg där så fint. 



 


GG 203 Ginneton och S 206 Ceton tillhör Gifico (Ginneton Fishing Company) från Fiskebäck. Mycket fina båtar!


Kollade lite närmare på Stella Lyra också. Hon ligger precis vid SVT-huset så kollade på henne därifrån. 
 
 
 Mycket trevlig dag i solen med båtarna! 

peace out
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: