EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-06-13
22:42:27

Tur till Brännö

I onsdags tog Lisa och Jag en utflykt igen. En tur i Södra skärgården, Vi har beslutat att vi ska besöka alla öar, har några kvar. Det var väldigt molnigt när vi steg ombord på Silvertärnan strax innan tio. Vår fd. klasskamrat Felix var däcksman och det var kul att prata lite med honom på resan ut till Brännö.

Väl på ön så blev första anhalt Brännö Brygga, självklart för töser som tycker Lasse Dahlqvist är en pen karl. Lisa är ett stort fan och har introducerat mig också så vi dansade några steg på Brännö brygga och gick sedan vidare, trallande på Jolly Bob från Aberdeen.

Några danssteg på Brännö brygga



Jag vid Lasse Dahlqvists minnesmärke



Vi hamnade sedan högt upp på ett berg med utsikt över havet, precis framför går Södra kanalen där det var en del trafik faktiskt. Tokigt nog var det ju så disigt så de första båtarna som passerade syndes inte så bra men det lättade och det var kul med lite ny vy över båttrafiken.

Först försökte vi ta en bild på oss två tillsammans med självutlösare, inte lätt att få mobilen att stå rakt och också för klumpiga mig att springa in i bilden innan den tar kortet. Fick oss goda skratt och ja, det ena bilden värre än det andra, men jag blev lite förtjust i den här bilden så den bjuder vi på, den är väldigt glad. De två mupparna på Brännö
 
 

Tokigt nog minns jag inte vad den orangea fraktbåten heter. Den hade besökt Värnen i alla fall. Möter en av lotsbåtarna på väg ut mot det stora blå.

Sedan kom Stena Scanrail och åkte, vet ite hur många bilder jag har på den båten, kul att se henne från denna vy också :-) hon är så snygg så. Hon möter granna Swe Bulk som var på väg mot Värnen.
 
Vi satt där i blåsten och spanade på alla båtar. Det var ju tyvärr bara dessa som bilderna blev någolunda bra, vi lyckas då för jämnan pricka in kasst väder på våra utflykter. Lagom till att vi klev i land igen på fastlandet och skulle säga hejdå så blev det sol. Så knasigt. Tur som sagt det finns fler öar att besöka så vi kan få fint väder någon av gångerna i alla fall :-)

Brännö var fint, dit kan jag tänka mig åka fler gånger.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: