EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-06-15
00:01:17

Gerd Maersk lämnar Göteborg

Jag är en mycket glad fröken för närvarande. Spenderat lördagkvällen på bästa sätt, nämligen på Svitzer Gaia :-D  kvällens tur var att hjälpa Gerd Maersk från kaj. En sån lättnad och lycka jag kände när jag fick meddelande att de skulle få Maerskan och att jag skulle få följa med. Är nog lite stressad för närvarande och då finns ingen bättre medicin än att åka bogserbåt och ännu bättre blir det när det är en Maersk-båt. Nu var det en lite mindre Maersk, bara 367x42 meter... min dröm är att vara med på en Triple-E, de allra största, 399x60 meter, kanske blir den drömmen uppfylld också. Det var en fantastisk kväll! Så glad att jag får följa med!

Nedan följer bilder på den granna damen Gerd Maersk

När jag cyklade över Älvsborgsbron såg jag henne på håll ligga så fint under kranarna



Svitzer Tyr låg bakom Svitzer Gaia



Framme vid Gerd Maersk


Kopplade och redo att dra lite :-D
 





Då är hon loss och manövrerar själv västerut mot nästa hamn som är Rotterdam
 



Cyklade hem lagom till att solen förvann helt. Fantastisk kväll! Jag är jätteglad!


peace out
Kommentar:
2014-06-18 @ 18:01:17
#1: Pernilla Blomkvist

Häftigt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: