EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-07-19
00:30:52

Bit Okland och dy-dyk

Ja, efter två dagar som varit väldigt långa så är jag ändå så nöjd så. Sälsafari + kvällstur, 9.30-22.30, det tar på krafterna men det är kul att arbeta. Nu väntar åter igen en liten vistelse i Lysekil och det tror jag bara kommer att blir trevligt :-) mycket jobb men som sagt tycker jag ändå det rullar på bra.

Idag när tröttheten var påväg att ta över när vi tuffade mot Lysekil och dagens sälsafari så kom Bit Okland, tillhörande Tarbit Shipping, körande in mot raffet i Brofjorden. Elinor fick sitt stora leende :-D




Sen fick jag beröm för räkmackorna jag gjorde också så då gjorde det inget att det var kaos ett tag och att barnen var som vilddjur.

I förrgår fick jag dyka också. Dykjobb i hamnen. 9 minuter dy-dyk och en dragg på 20 kg bärgades. Sjukt jobbiga 9 minuter och visst fick jag upp flåset, det satt fast i några kättingar och eftersom man inte har någonting att stödja sig på så var det lite av en utmaning, man bara sjönk genom dyn. Till slut gick det :-D



Nöjd nydykt Elinoris. Luktade inte mumma efter detta dyk... hehe... det är så jag firar 10 år som dykare och mitt 140:onde dyk :-D

Blir lite kasst med uppdateringar här nu denna tid när det är högsäsong, men men... det är sommar, då ska man vara ute å ha skoj och inte sitta inne och läsa bloggar ;-) ;-)

peace out
Kommentarer:
2014-07-22 @ 21:56:55
#1: Pernilla

Bit Okland är en gammal bekant till mig, hon har jag spanat på här i Nrkp!
Hoppas du inte smälter bort i värmen ☀️
Sköt om dej, kram

2014-07-22 @ 21:57:04
#2: Pernilla

Bit Okland är en gammal bekant till mig, hon har jag spanat på här i Nrkp!
Hoppas du inte smälter bort i värmen ☀️
Sköt om dej, kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: