EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-01-03
19:37:00

Magnolia Seaways

När jag skulle åka och mata Annelie och Jannes fiskar idag så ser jag från Göta Älvbron att det är bogsering på gång. Jag blev ju tvungen att hoppa av vid Nordstan bara för att ta mig en titt på detta.

Det var Svitzer Oden och Svitzer Geo som bogserade DFDS Seaways lilla tös Magnolia Seaways, ett 200 meter lång ro-ro fartyg. Såg ju att hon var vid varvet igår så hade tänkt kolla in henne och även Tor-Ön och Torland i Frihamnen men mina fina orangea fiskebåtar lämnade Göteborg igårkväll och verkar vara påväg mot Östersjön, precis nu har de passerat Bornholm. Blev lite otaggad att åka dit då men när jag såg att det hände grejer med bogsering och så blev jag ju nyfiken. Jag har ingen aning om vad de pysslade med, jag satt där i en timme och det hände inte så mycket, de åkte lite fram och tillbaka, vred lite och så. När jag sedan varit och matat fiskarna påväg Hem igen så låg hon vid kaj så vet ej vad de gjorde men det var spännande att titta :-)

Alltid kul med stora båtar så långt in i älven.
Det är Svitzer Oden som är i aktern. Svitzer Geo kan man skymta bakom piren, hon är fäst i fören. 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: