EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-01-03
13:19:23

Frillan då och nu

Kände för en blick tillbaka i tiden på mig själv, dock endast från tiden i Göteborg, och blicken fästs på min frilla.

Ja, jag har väldigt bra tålamod i många lägen, de flesta lägen, men när det gäller mitt hår så är tålamodet nästan obefintligt. För fem år sedan rakade jag av det helt, det skedde väl i etapper egentligen, blev kortare och kortare tills jag skaffade egen trimmer och körde 4mm. Kallt om huvudet blev det men jag trivdes väldigt bra ändå med det. Jag tycker det är jättekul att testa nya frisyrer så nu när jag har lyckats hålla mig från att klippa av det kan jag testa allt möjligt, stolt över mig själv som orkade bita ihop. Det brukar gå ett tag och sedan klipper jag av det för jag tycker det är jobbigt. Nu ska jag dock inte klippa det på ett tag och se hur långt det kan bli, nu är det längre än jag någonsin haft tidigare så det är ju framsteg ;-)

 
 
Många frisyrer har passerat, många färgnyanser har passerat, nöjd med alla då jag hade dem men i efterhand var den blonderade tuppkammen kanske ingen höjdare, blond blir jag aldrig igen (i håret alltså), men man måste ju testa för att få veta. Dock trivdes jag bra med min tuppkam men bara när den hade mörk färg :-D

Bjuder på den blonderade tuppkammen bara för att den är förskräcklig! ostyrig var den också, levde sitt eget liv ibland och spretade åt alla håll som synes på andra bilden där även goa Felikss fick va med :-) haha. Bilderna är från studentfesten Spacestation i Slottskogen kring valborg 2010. 





Detta var enda bilden jag hade på tuppkammen i mörk färg, här har jag nog precis fixat den så den är inte så hög, någon månad senare gjorde jag ju misstaget att blondera den hehe

 
Så genom att testa massor har jag kommit fram till att jag gillar den rödbruna färgen och att det nu ska få växa sig långt. Min naturliga hårfärg kommer nog aldrig få återkomma, knappt jag minns hur den ser ut men har för mig att den är ljusbrun typ. 
Från idag, testat ny grej med luggen. Inspirerad av alla pinup-bilder jag glor på hela tiden. Men det har blivit långt :-D  glad Elinor!

peace out
 
 

 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: