EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-01-29
20:06:00

De kära orangea

Jag hade väldigt svårt att sova igår. Har sovit lite dålig i flera nätter nu faktiskt, fast jag är inte trött så än är det inga problem. Precis när jag skulle släcka lampan vid ettiden så får jag meddelande att Tor-Ön och Torland ankommer till Göteborg. Å så glad jag blev! somnade med ett leende efter den glada nyheten. Det var längesen de var hemma nu, har riktigt saknat att de ligger där i Frihamnen när man åker till skolan.

Morgonen startade på bästa vis och jag han sitta och äta min frukost i lugn och ro och inte nog med det så fick jag sittplats på rätt sida i bussen påväg till skolan, alltså sidan så man ser Frihamnen :-D och de låg där så fint i mörkret och det enda som störde mig var att det även skulle vara mörkt på hemvägen. 

Dagen går och jag missar meddelandet att även Ceton ankommer till Göteborg, hade varit kanoners att se den fröken åka förbi, största fiskebåt jag sett i någongång, har också plats i Frihamnen. På lunchpromenade fick jag njuta av min kära Stena Scanrails passage, alltid trevligt!


På maskintekniken gick vi igenom olika pumpar och han är för rolig vår lärare, sidosakerna och berättelserna är många, förgyller lektionerna och blir en del skratt. Sista kvarten av lektionen fick vi lyssna på olika motorer på Youtube, han bara stog och log och sa "lyssna och njut". 
 
På eftermiddagen var det brandteori som gällde, sjukt bra föreläsare i det så det var väldigt bra och intressant. Efter 2,5 timme lektion kommer han med överraskningen att vi får sluta!  redan halv fyra alltså. JIPPIIII DET ÄR LJUST UTE!!!! 

Jag fick raska fötter och Lisa ville också hänga med och kolla på mina gobitar. 




S205 Ceton är som jag nämnde den största fiskebåt jag någonsin varit i närheten av. Hon är 63x12 meter, väldigt stor! Tor-Ön och Torland har en längd på 44 meter så även om det inte syns någon direkt skillnad på bilderna så är det nästan 20 meter. Skulle absolut kunna tänka mig arbeta på en sån här dam också, känns bara mer komplicerat att komma in i den branschen.
 


Så nu sitter en väldigt nöjd och glad Elinor bänkad i soffan, med magen mät på sill och potatis, redo för att rita lite i sjökort och repetera inför simulatorpasset i morgon.

peace out




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: