EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-02-25
20:07:37

Madison Maersk på besök

Trots att jag vet att det är massor att plugga inför tentan så svek jag mitt kloka ansvarssinne för en stund idag och åkte ut till Tångudden efter skolan för båtspaning. Triple-E nummer 5 anlände nämligen i morse. Dagen bjöd på strålande sol och då har jag svårt att hålla mig från den platsen, speciellt när det är tisdag.

Madison Maersk är precis lika grann som de andra töserna ;-D  väldigt fin solnedgång också. 

 

Stena Danica på väg in mot Göteborg. Hon ser så liten ut i jämförelse, mycket större känns hon när man står vid kaj och ser henne vända runt på en femöring innen i älven :-D


Så fint med solen. Bunkerbåtarna Tell och Fram ligger på sina platser. 

Innan jag skulle gå så kom bunkerbåten Dana och sladdade in på sin plats också bredvid Tell och Fram :-D

Det blev väldigt fint ljus på Madison Maersk också när solen gick ner, såg ut som att alla containrar glittrade i solen, hur fräckt som helst. Synd att mobilkameran inte är så bra. Å andra sidan är de något som måste ses i verkligheten för rätta känslan. Vi ser också tankern Nordic Sira (NO) åka in mot älven med destination Kristinehamn. Trots att bilden är lite kass så kan man med ett skarpt öga se att lotsbåten ligger jämsides och lotsen håller på att borda. Kul att se, trodde lotsen bordade längre ut men se så var inte fallet idag :-D 

Mycket bra avslut på en måttligt rolig dag, ja den är ju inte slut än, en del plugg återstår men nu har jag lite ny energi så nu känns det ändå okej :-D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: