EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-02-09
12:33:00

ElinorLisa-dag

I går hade jag och min kamrat Lisa en heldag med start på båtmässan. Vi har spanat in våra framtida båtar. Jag ska ha en Targa 27.1  (bestämt sedan långt tillbaka) och Lisa ska ha en XO 240 RS Cabin med rött skrov. Vi har bestämt att vi ska på Veteranbåtsdag i Skärhamn i sommar, Lisa har också bestämt att hon ska bli medlem i Sjöräddningssällskapet. Efter att ha promenerat runt på mässan i några timmar, deltagit i tävlingar, fikat och även gått ombord på en Windy-båt så var vi nöjda. Kan säga att den Windybåten, Windy 39 Camira, var ingen lek, jag kunde gå raklång i alla utrymmen, vädligt vad stor den var, Lisa och Jag gillar inte sådana båtar men vi kände att vi måste ju se vad det är som får folk att köpa sådana här båtar... efter titten förstod vi fortfarande inte varför man vill ha en sån båt. Lite dyra också kanske... pris kring 3,5 miljoner...

Bli medlem i Sjöräddningssällskapet du också. Själv har jag ingen båt men tycker att det är en organistation som är värd att stödja. Bli medlem här eller ge en gåva :-D

Lite svårt att hitta bilder men här är Lisas och Min drömbåt som ska införskaffas när även vi "har lite stålar över"... hennes båt ligger kring 825.000 och min sköna Targa kring 1 miljon så det dröjer väl ett tag kan jag tro haha, annars fortsätter vi drömma :-)


Nedan är Windy 39 Camira, det är Windyboats senaste båt som släpptes för mindre än en månad sen.
 
När Båtmässan var avklarad så gick vi in till stan och käkade på Pizza Hut, fantastisk god pizza!  Därefter gick vi promenad till 2:a lång och satte oss på King's Head och tog en öl och tjötade lite. När det började strömma till folk och ljudnivån höjdes samt ett slagsmål var avklarat gick vi därifrån. Blev en lång promenad i regnet längst älven, tillbaka in till centrum. Mycket trevlig dag med massor av prat och reflektioner över livet.

Söndagen spenderas i lugn och ro, ska plugga lite och sedan kanske träffa Amelie. I morgon har jag min första ensamma simulatorkörning, ska bli spännande.

peace out 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: