EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-12-09
23:04:00

Några dagar på tåget

I torsdags fick vi besked att Trafikcaféer där jag jobbar extra får förlängt och får fortsätta servera på Öresundstågen till 15:e februari. Så ser det ut i nuläget och sen återstår att se hur det går. Så än så länge har jag mitt extrajobb kvar. Känns dock måttligt bra när allt är så ovisst...

I helgen blev det i alla fall massa jobb och lite krångel också. Växelfel någonstans kring Malmö så jag fick ingen tågvärd på ett tåg och sen en olycka strax söder om Ängelholm vilket bidrog till stopp i några timmar. Vi fick vända i Laholm. Mest segt är det när man inte får någon information. Alla resenärer frågar (såklart, hade jag också gjort) men vi får ingen information så vi kan inte svara, då känner man sig så kass fast man vet att det faktiskt inte är mitt fel. Jag som serveringspersonal får definitivt ingen info och det går ibland väldigt långsamt för tågvärdarna att få info också om vad som sker. Jättejobbigt är det.


Väntan i Båstad på norrgående tåg. Fin dag och så gott att man kan spana på havet lite.


Alla tåg fick vända i världsmetropolen Laholm i måndags efter olyckan. Vi står och väntar på besked och personal till tåget. Det vänstra är mitt och det högra är det som inkom en timme innan mitt så de fick stå där ett tag och sen avgick vi nästan samtidigt, då hade ju de en timmes försening så de blev inställda i Kungsbacka och beordrade att köra söderut igen

Bara röda signaler söderöver :-(


Fick en fin solnedgång att titta på när vi åkte hemåt i alla fall :-)
 
Det blir lite tågjobb nu innan jul för vi har inte så mycket i skolan så passar på och sen åker jag hemhem och sen till Småland en sväng. En vecka från granna Göteborg, kanske behövs... vil upp sig lite och byta miljö, hoppas det är snö hemhemma då!

peace out
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: